tisdag 28 september 2010

Träningstips: hinderbana

Om du har turen att ha en hinderbana någonstans i närheten där du bor, så rekommenderar jag starkt att du letar fram oömma kläder och drar dit! Att springa hinderbana är fysiskt och mentalt utmanande, bra styrke- och konditionsträning och framförallt väldigt roligt! En lekplats för vuxna.

Här kommer några bilder från när jag besökte skogshinderbanan vid Livgardet utanför Stockholm:

 
 
 
 

Har du några bra tips på kul och annorlunda träning? Dela gärna med dig i kommentarsfältet!

/Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Intressant, jag kommer följa er hardcore blogg.

    SvaraRadera
  2. Spännande med ny blogg, kör hårt!

    Parkour vill jag testa, hade privatlektion bokad men lyckades flytta iväg innan det blev av. Dålig tajming!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att ni har hittat hit!

    Parkour är helt vansinnigt coolt. Hoppas du får möjlighet att testa nån gång. Skriv hit och berätta gärna om hur det var i så fall!

    SvaraRadera
  4. Mitt träningstips är CrossFit! Testade för två veckor sedan och är redan nere i träsket.. Adrenalinkickar, en massa svett och träningsvärk kommer på köpet! Grym blogg förresten :)

    SvaraRadera
  5. Hej Frida! Tack för berömmet!

    Crossfit är en sådan där träningsform som jag sneglar på och märker att det liksom vattnas i munnen, men sen... blir jag lite för lat. Och sedan bannar jag mig själv - för det verkar så otroligt kul. Men som tur är har jag hittat en light-variant. På mina Krav Maga-pass avslutar vi alltid med en stunds crossfit. Perfekt medelväg, som får mig att bli ännu mer sugen på att någon gång ta itu med de där WOD:arna...

    Kör du själv eller i någon organiserad form?

    /Elisabeth

    SvaraRadera

Vi blir jätteglada när ni kommenterar och tycker till!!