tisdag 2 november 2010

Självförsvarskurs för kvinnor i Göteborg

Facebook är bra skit. Idag landade en inbjudning i min facebook, om en självförsvarskurs för kvinnor. Det är Kristinedals träningscenter som anordnar detta fantastiska. Såhär står det:

Nu arrangerar Kristinedals träningscenter ett seminarium med fokus på några av de vanligaste hotsituationerna mot kvinnor. Instruktör är Kristina Fahlén som har en bakgrund inom bland annat kick boxning, WTF Tae kwon do och Krav Maga.

Innehåll:
• Slag- och sparktekniker
• Försvar mot fasthållning och strypning
...
• Hur man kan minska risken att hamna i farliga situationer
• Mentalträning och stresshantering

Seminariet är öppet för alla oavsett förkunskaper,
minimiålder 18 år eller 15 år med målsmans underskrift.

Plats: Kristinedals träningscenter, Göteborg
Datum: Torsdag den 25 november
Tid: 17.30-20.30 med ett kortare avbrott för medhavd fika.
Pris: 150 kr (för dig med aktivt kort 100 kr)

Anmälan:
Anmälan görs i receptionen och betalning sker i samband med anmälan.

Klädsel: Bekväma träningskläder och gymnastikskor. Ta även gärna med överdragströja då vi kommer att vara stillasittande under perioder.


Vet ni- 150 kronor är en billig kostnad för att lära sig värja sig om en våldsam situation uppstår. Det enda jag vänder mig mot är "
Hur man kan minska risken att hamna i farliga situationer". I min värld ska jag kunna gå naken genom stan utan risk, och säga/göra vad som helst utan att behöva vara rädd att reta upp en man. Men ja, min värld är inte den riktiga världen, så jag inser också att jag måste tänka mig för och ibland välja att just minska mina risker.


Jag tänker i alla fall garanterat gå kursen!!



Bild lånad från: genusnytt.files.wordpress.com  

//Madde

1 kommentar:

Vi blir jätteglada när ni kommenterar och tycker till!!